Netřeba rozebírat, co pojem domov pro koho znamená. Ať už je to konkrétní místo na světě, společnost milujícího člověka, nebo jenom určitý pocit. Shodneme se všichni na tom, že je to něco, kde jsme sami sebou. A jsme tam rádi.
Na internetu vyhledáváme přesně takový obsah
Domov online. Tam, kde můžeme po celém dni svobodně surfovat mezi nulou a jedničkou. Kde nás nikdo netahá za nos. Kde nám nikdo netvrdí, že po 14 dnech pití „tohodle kouzelnýho čaje“ zhubneme 20 čísel – úplně bez práce! A kde nám nikdo nevyčítá, že jsme totální vrazi, když jsme si dali tvarohovou buchtu od babičky z mléka.
Ve volné chvíli si chceme odpočinout a dobít baterky. Tam doma, v bezpečí, kde se za chyby a nedorozumění nikdo nestydí. Kde se zbytečně neodsuzuje. Naopak! O dost víc si ceníme, když s námi někdo sdílí i svoje mouchy. Ty jo, tak přece jen se to neděje jenom mně!
Proč tohle funguje?
Protože i v úspěšném marketingu to chodí jako doma. Autentičnost vždycky vyhraje. Nablýskaný svět, kde je všechno perfektní, je sice dost lákavý, ale nakonec nás všechny unaví za ním běhat jako křeček v kolečku. Dřív nebo později začneme chtít něco opravdového. Protože jsme jenom obyčejní lidé. A začneme hledat emoce.
Získá si nás něčí příběh, ne vyretušovaná fotka bez kapky opravdovosti. Hnusí se nám všechno fejk. Vyzkoušíme tento produkt/službu, protože za ním stojí skutečná osoba, které věříme. Potěší nás, když člověk (i jeho značka) ukáže svou pravou tvář. To, jaký je.
S úspěchy i neúspěchy. To nám dává pocit bezpečí. To v nás vyvolává emoce. Emoce zase pocit důvěry. A důvěra prodává. A protože každý věříme něčemu jinému, je naprosto v pořádku, že existuje konkurence a že se nezavděčíme všem.
Pokud piješ Plzeň, Braník ti žízeň neuhasí. Jestli se těšíš na vánočního kapra, tofu v mořské řase ho nenahradí. A jestli fandíš Spartě, slávistický dres si stoprocentně nekoupíš. Zkrátka a dobře, emoce vždycky zvítězí. Neztrácejme čas. Buďme sami sebou a vyprávějme svůj příběh. V businesse i životě. Takový, jaký skutečně je. Těm, které to skutečně zajímá. Našim kamarádům a své cílové skupině. Ne celému světu!