Kdo je copywriter?

Kdo je vlastně ten copywriter? S čím vám může pomoci a potřebujete ho vůbec? Jak si vybrat toho pravého? Mnoho otázek a málo odpovědí, že? Troufám si říci, že pokud rozjíždíte vlastní business nebo ho chcete někam posunout, měl by být copywriter nedílnou součástí vašeho týmu. Ať už interně, či externě.

Hned na začátek, neexistuje žádný copywrighter ani copyrighter. Nebo možná někdo takový je, ale určitě nemá nic společného s psaním. Ten, kdo vám opravdu pomůže s vašimi reklamními texty, je copywriter. Jde o spojení slov copy = reklamní sdělení a   writer = autor, tvůrce. Dohromady pak tvůrce reklamního sdělení.

Na copywritera se můžete obrátit, pokud budete potřebovat texty na web, posty na sociální sítě, PR články, newslettery, slogany či popisky produktů. Jeho úlohou není jen napsat čtivý článek. Měl by se na každý svůj text podívat i z pohledu marketingu. Zjistit, jaký je klientův záměr, kdo je jeho cílová skupina. Měl by vědět, co jsou klíčová slova a jaké používat nástroje. Zkušenější copywriter vám je schopný vytvořit i obsahovou strategii.

Myslete na to, že vaše texty prodávají. I když spíte. Nesvěřujte proto texty někomu, komu nedůvěřujete, nebo nemá dostatečné znalosti. Pokud najdete copywritera, který je zkušený, dodržuje termíny a jeho texty fungují, opečovávejte si ho! A zásobujte ho kávou. 😊 

Sdílet článek

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Přihlásit se k odběru newsletteru

Buďte v obraze!

Další články

Be content magazin

Pavel Ungr: Kurz SEO pro copywritery

Říká se, že nejlepší investicí je investice do vzdělání. A my s tím souhlasíme. A co doporučujeme v rámci sebevzdělávání pro copywritery? Tentokrát online seminář od SEO specialisty Pavla Ungra.

interní pr
Be content magazin

V interní komunikaci lžete jen na vlastní nebezpečí!

Neexistuje žádný člověk, který by někdy nezalhal. Vybavte si nějakou situaci, ve které jste lhali. Máte? A teď si odpovězte na otázku: Čeho jsem se bál, že se stane, když se někdo dozví pravdu? Máte? Tak v tom případě víte, proč člověk lže. Má obavy z toho, co by přišlo, kdyby řekl pravdu. A ruku na srdce, velmi často to souvisí s tím, co by si o něm ostatní pomysleli. A podobně to funguje i v interní komunikaci. Jaké ale nástrahy skrývá neupřímnost v téhle oblasti?


Udělejte krok k obsahu, který funguje!

Ozvěte se nám.